Ogromne badanie CTR ujawnia przydatne informacje
Największe w historii badanie miliardów wyszukiwań ujawnia zaskakujący wgląd w zachowanie CTR, który dostarcza użytecznych danych marketingowych. SeoClarity opublikowało badanie obejmujące 750 miliardów wyświetleń i ponad 30 miliardów kliknięć, największe jak dotąd badanie CTR. Ogromne badania dostarczają wielu informacji na temat zachowania CTR w wyszukiwarce Google, które mogą dziś przynieść korzyści w strategiach marketingowych online.
Analiza danych, podzielona według urządzenia, branży, kraju i sezonowości, ujawnia zaskakujące szczegóły, które w przeciwnym razie mogłyby pozostać nieznane.
CTR 10 najlepszych pozycji
5 najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania na komputerach uzyskało średnio 17,16% kliknięć, podczas gdy na urządzeniach mobilnych było to mniej, średnio 15,54%. Dane ujawniły, uśredniając 17 miliardów słów kluczowych, że osoby wyszukujące na komputerach częściej klikają pięć najlepszych wyników wyszukiwania niż te na urządzeniach mobilnych. Nie jest to wielki skok między tymi dwoma, ale jest różnica.
I odwrotnie, użytkownicy urządzeń mobilnych częściej przewijali w dół, aby kliknąć na dole wyników wyszukiwania, zajmując pozycje od szóstej do dziesiątej. To znacząca różnica między tymi dwoma.
Zsumowane średnie to:
-Pozycja CTR na komputerach stacjonarnych 1: 8,17%
-Pozycja 1 CTR na urządzeniach mobilnych: 6,74%
Wzorzec regresji dla dziesięciu najpopularniejszych pozycji wyszukiwania, co oznacza, jak bardzo spada CTR między pozycjami od 1 do 10, jest taki sam dla komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych. Jednak wzorce kliknięć w trzech najwyższych pozycjach między urządzeniami mobilnymi i komputerowymi są bardzo różne. seoClarity obserwuje:
„Chociaż wzorzec regresji jest taki sam na obu urządzeniach, pokazuje, że (w dużym zestawie danych) ranking na niższych pozycjach na stronie 1 jest w rzeczywistości lepszy dla ruchu organicznego na urządzeniach mobilnych niż na komputerach stacjonarnych.
Przypuszczalnie znajomość przewijania na urządzeniach mobilnych odgrywa rolę w organicznych CTR”.
CTR na kraj (wszystkie urządzenia)
SeoClarity dokonała przeglądu różnic w CTR między krajami, w których posiadała najwięcej danych, i odkryła zaskakujące różnice. Istnieje wyraźna różnica we współczynnikach CTR między krajami, przy czym osoby w Stanach Zjednoczonych rzadziej klikają pozycję numer jeden niż osoby wyszukujące w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Indiach czy Japonii.
CTR w wyszukiwarce Google według kraju
Poniższe wartości procentowe to zsumowane średnie między dwudziestoma najwyższymi pozycjami.
Top 5 CTR dla pozycji 1 w wyszukiwarce Google według kraju
-Indie 14,88%
-Japonia 13,94%
-Kanada 11,30%
-Wielka Brytania 10,48%
-Stany Zjednoczone 9,13%
Pozycja na pierwszym miejscu jest ważna w każdym kraju, ale szczególnie ważna w Indiach i Japonii. seoClarity zauważyło interesujący wzorzec CTR dla stron o niższym rankingu:
„Kolejną interesującą obserwacją jest CTR na pozycjach od 17 do 20. We wszystkich 5 analizowanych krajach pozycje te wykazywały wyższy średni CTR niż pozycje od 11 do 16.
Uważamy, że odzwierciedla to zachowania związane z przeglądaniem i przewijaniem”.
CTR według sezonowości
Patrząc na okres 12 miesięcy, CTR nie różni się zbytnio, jest dość stały. Najwyższy CTR jest w lipcu 2,29%, a najniższy w maju 2,12%. To wariancja 0,17. Chociaż nie wydaje się to dużą różnicą, w rzeczywistości istnieje niezwykła różnica, na którą należy zwrócić uwagę, a ponadto towarzyszy temu fascynujący wgląd. Grudzień, kiedy można by oczekiwać wzrostu CTR, jest w rzeczywistości drugim najniższym CTR w SERP, przy czym maj jest najniższym miesiącem dla CTR. Najwyższy CTR jest faktycznie w lipcu.
Sezonowe wahania CTR
seoClarity obserwuje:
„Ruch w grudniu i święta, w tym styczniowe wyprzedaże, to bardzo „średnie” miesiące w porównaniu z resztą roku.
Może to wynikać z tego, że użytkownicy migrują bardziej w kierunku ofert „zakupowych”, zamiast klikać bezpłatne oferty lub zwiększają konkurencję między listami płatnymi za kliknięcie”.
Zgadzam się z seoClarity, że skok CTR w okresie letnim może być spowodowany przez wczasowiczów, którzy szukają rzeczy do zrobienia i miejsc, do których można się udać podczas wakacji, i z tego powodu częściej niż zwykle klikają strony internetowe.
W podziale na urządzenia mobilne wykazują stale wyższy ogólny CTR niż komputery stacjonarne i oba wykazują te same sezonowe maksima i minima.
CTR według branży
Branża, do której należy zapytanie, ma duży wpływ na CTR i to, czy więcej z tych kliknięć pochodzi z urządzeń mobilnych czy stacjonarnych. Chociaż ważne jest, aby witryna była wysokiej jakości niezależnie od urządzenia, wiedza, które urządzenie będzie miało wyższy współczynnik klikalności, daje marketerowi ważny wgląd w ich sprzedaż i kierowanie.
CTR w branży odzieżowej i modowej
Kliknięcia związane z zapytaniami dotyczącymi mody są wyższe na komputerze. Chociaż z pewnością musi istnieć wariancja w podziale na grupy wiekowe, ogólnie rzecz biorąc, zapytania dotyczące mody mają znacznie wyższy CTR na komputerach w porównaniu z urządzeniami mobilnymi.
CTR w sektorach kosmetycznym i higieny osobistej
Liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych (331 mln) jest większa niż na komputerach (118 mln). Istnieje jednak niezwykła różnica między komputerami stacjonarnymi a urządzeniami mobilnymi pod względem CTR i niewiarygodna różnica między nimi w zakresie kliknięć w celu uzyskania pozycji.
Witryny znajdujące się na pierwszej pozycji wyników wyszukiwania Google na komputerze otrzymują 6,65% wszystkich kliknięć, podczas gdy witryny mobilne na pierwszej pozycji uzyskują 4,74% wszystkich kliknięć. Przypominamy, że nie jest to prosty procentowy pomiar kliknięć (tak jak pozycja pierwsza otrzymuje XX% kliknięć), ale raczej średnia wszystkich kliknięć, jak wyjaśniono powyżej.
CTR w sektorze biznesowym i przemysłowym
Wyniki dla sektora biznesowego i przemysłowego są nieco szokujące, ponieważ więcej wyszukiwań treści biznesowych przeprowadzono na urządzeniach mobilnych niż na komputerach stacjonarnych.
Według SeoClarity:
„Nieco zaskakujące, większość wyszukiwań w sektorze biznesowym i przemysłowym pochodzi z urządzeń mobilnych (1b wyświetleń), czyli o 54% więcej niż na komputerach stacjonarnych (649 mln).”
Ponadto CTR dla urządzeń mobilnych jest mniej skoncentrowany na pozycji pierwszej w porównaniu z komputerami stacjonarnymi, co oznacza, że CTR jest bardziej rozłożony w SERP w przypadku urządzeń mobilnych niż komputerów stacjonarnych, gdzie kliknięcia mają tendencję do skupiania się na najwyższych pozycjach.
Pozycja 1 w Google SERP
-Telefon komórkowy: 6,66%
-Komputer stacjonarny: 8,60%
Pozycja 2 Google SERP
-Telefon komórkowy: 3,79%
-Komputer stacjonarny: 4,44%
Pozycja 3 Google SERP
-Telefon komórkowy: 2,41%
-Komputer stacjonarny: 2,55%
Więcej osób wyszukujących na urządzeniach mobilnych kliknęło witryny umieszczone na pozycjach od 5 do 10 (z wyjątkiem pozycji 6) w porównaniu z użytkownikami korzystającymi z urządzeń stacjonarnych.
Elektroniki użytkowej
Podobny trend CTR do Biznesu i Przemysłu widoczny jest również w sektorze elektroniki użytkowej. Jest więcej wyszukiwań na urządzeniach mobilnych, ale mniej kliknięć skoncentrowanych na trzech najwyższych pozycjach niż na urządzeniach stacjonarnych.
Top 3 CTR dominuje na urządzeniach stacjonarnych bardziej niż na urządzeniach mobilnych
Tendencja do koncentracji kliknięć w pierwszej trójce dla urządzeń stacjonarnych w porównaniu z urządzeniami mobilnymi jest widoczna w prawie każdej niszy, z wyjątkiem sektora finansów , gdzie CTR dla komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych w pierwszej trójce jest zasadniczo taki sam.
Sektory, w których Top 3 dominuje w SERP na komputery stacjonarne
-Odzież i moda
-Uroda i higiena osobista
-Biznes i przemysł
-Elektroniki użytkowej
-Zdrowie
-Dom i ogród
-Praca i edukacja
-Sport i fitness
-Pojazdy i motoryzacja
Sektory, w których Top 3 dominuje w mobilnych SERPach
-Nieruchomość
-Handel detaliczny i handel elektroniczny
-Podróże i turystyka
Dlaczego najlepsze SERPy są mniej popularne w urządzeniach mobilnych?
SeoClarity założyło, że użytkownicy mobilni są przyzwyczajeni do przewijania i dlatego mają tendencję do przewijania poza pierwsze trzy do pięciu wyników wyszukiwania częściej niż użytkownicy urządzeń stacjonarnych. Może się również zdarzyć, że urządzenia mobilne mają więcej kontekstów sytuacyjnych, dodatkowe intencje wyszukiwania niż urządzenia stacjonarne. Personalizacja urządzenia mobilnego może odgrywać rolę w tym, dlaczego użytkownicy urządzeń mobilnych przewijają obok trzech do pięciu najlepszych wyników wyszukiwania.
SeoClarity Research jest już dostępne
Przeczytaj cały 53-stronicowy raport na temat seoClarity, aby uzyskać dodatkowe informacje, które mogą ulepszyć i ulepszyć Twoje strategie marketingowe, ponieważ ten artykuł dotyka tylko kilku spostrzeżeń odkrytych w tym największym tego rodzaju badaniu.