Wynik Jakości witryny: czy jest to czynnik rankingowy Google?

Czy Google używa wyniku jakości jako części swojego algorytmu rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania? Dowiedz się, czy ma to bezpośredni wpływ na Twoje rankingi. Jako marketerzy kochamy liczby i metryki. Pomagają nam śledzić postępy. Mówią nam, gdzie jesteśmy i jak daleko musimy się posunąć.

 

SEO nadal jest mglistym zadaniem i ruchomym celem. Skupiamy się głównie na rankingu poszczególnych stron dla konkretnego zapytania. Ale czy strony internetowe cieszą się ogólną reputacją w Google? Czy nie byłoby miło, gdyby Google stale nagradzało witryny wysokiej jakości na podstawie wyniku, który można poprawić? Jeśli wyszukasz [wynik jakości witryny], znajdziesz wiele dyskusji na temat tego, czy istnieje, a jeśli tak, to w jaki sposób możesz zoptymalizować swoją witrynę pod kątem tego. Ale czy Google ma organiczny wynik jakości dla stron internetowych? I czy ma to wpływ na twoje rankingi?

 

 

Twierdzenie: Wynik Jakości witryny to czynnik rankingowy

Ten temat może zmylić kilka rzeczy, które są tutaj w grze.

 

Co wiemy:

Google Ads korzysta z Wyniku Jakości . Wynik Jakości to liczba od 1 do 10 przypisywana przez Google reklamom PPC na podstawie trzech czynników:

  • Przewidywany współczynnik klikalności (CTR): prawdopodobieństwo, że Twoja reklama zostanie kliknięta po wyświetleniu.
  • Trafność reklamy: stopień, w jakim Twoja reklama odpowiada intencji wyszukiwania użytkownika.
  • Jakość strony docelowej: jak trafna i użyteczna jest Twoja strona docelowa dla osób, które klikną Twoją reklamę.

 

Ponieważ są one opisane tymi samymi słowami, łatwo pomylić wyniki jakości Google Ads z bezpłatnymi wynikami jakości. Pamiętaj, że reklamy i bezpłatne wyniki wyszukiwania działają w osobnych systemach. Google nie wykorzystuje swojego Wyniku Jakości Google Ads w rankingu organicznym. Mówimy o innym pomyśle, na który wspiera się znacznie mniej informacji.

 

Więc pytanie brzmi:

Czy Google używa wyniku jakości, który ocenia całą witrynę za pomocą numeru? Wiemy, że Google uważa EAT (ekspertyza, autorytatywność i wiarygodność) za niezbędną koncepcję przewodnią dla każdej witryny publikującej treści. EAT nie jest czynnikiem rankingowym, ale sposobem na opisanie, jak wygląda wysokiej jakości treść. Jeśli Google bierze pod uwagę jakość każdego fragmentu treści, czy bierze pod uwagę ogólną jakość domeny?

 

A jeśli tak, czy możesz to określić ilościowo za pomocą wyniku w stylu PageRank? Pomyśl o tym tak: zamierzam opublikować post. Czy jest bardziej prawdopodobne, że znajdzie się na stronie takiej jak Search Engine Journal w porównaniu z [wstaw losową nazwę bloga tutaj, o której nikt nigdy nie słyszał]? To jest gorąco dyskutowana idea domain authority (nie mylić z Domain Authority , metryką Moz, o której mowa w innym rozdziale) – że niektóre domeny mają nieodłączną przewagę SEO nad innymi.

czy jest to czynnik rankingowy Google

REKLAMA:

Wynik jakości organicznej na poziomie witryny oznaczałby, że pojedyncza strona może mieć wyższą lub niższą pozycję w rankingu w zależności od tego, jak algorytmy wyświetlają całą domenę, a nie tylko tę stronę. Cienka lub niskiej jakości strona może zostać ulepszona przez witrynę o wysokiej jakości. Czy Search Engine Journal, The New York Times lub Wikipedia mają automatyczną przewagę w rankingu w porównaniu z mniejszymi konkurentami? Czy może to być spowodowane jakimś wynikiem jakości organicznej całej witryny, który przypisał im Google? A może Google ma inne metody określania, z jakich domen użytkownicy woleliby otrzymywać wyniki na podstawie ich popularności wśród innych użytkowników?

 

Dowody na wynik jakości witryny jako czynnik rankingowy

W 2010 r. firma Google złożyła wniosek patentowy na ocenę właściwości witryn internetowych poprzez podział opinii użytkowników. W opisie znajduje się sekcja odnosząca się konkretnie do wyniku jakości witryny.

„W niektórych wdrożeniach wynik jakości strony internetowej jest uzyskiwany na podstawie kombinacji wielu rozkładów zagregowanych danych zwrotnych od użytkowników, przy czym każdy rozkład zagregowanych danych zwrotnych od użytkowników jest uzyskiwany zgodnie z innym parametrem podziału.

Na przykład, oprócz wyniku IR dokumentu z najwyższym wynikiem zapytania, innym parametrem podziału mającym znaczenie dla jakości witryny jest długość zapytania (np. liczba terminów w zapytaniu). Zapytania, które nie są ani zbyt krótkie, ani zbyt długie, zwykle dają wyniki, które są dobrze dopasowane do zapytania (tj. ani zbyt ogólne, ani zbyt szczegółowe).

Dlatego jeśli kliknięcia na dokumenty w witrynie koncentrują się w partycjach, które są związane z wysokimi zakresami IR, oraz w partycjach, które są związane z zapytaniami zawierającymi tylko dwa lub trzy słowa, to jest bardzo prawdopodobne, że witryna ma wysoki jakość.”

Zasadniczo Google może określić wynik na podstawie interakcji użytkownika z określoną witryną. Pomiar interakcji użytkowników może ostatecznie pomóc w rankingach.

 

Wpływ treści niskiej jakości

W 2011 r. Michael Wyszomierski, pisarz techniczny w Google, przekazał opinię na temat ostatniej zmiany algorytmu Google. Tą aktualizacją była Google Panda, która w dużej mierze wpłynęła na witryny o niskiej jakości treści. Powiedział, po części:

 

„… dla webmasterów ważne jest, aby wiedzieć, że niskiej jakości treść w części witryny może mieć wpływ na ranking witryny jako całości. Z tego powodu, jeśli uważasz, że ta zmiana wpłynęła na Ciebie, powinieneś ocenić całą zawartość swojej witryny i dołożyć wszelkich starań, aby poprawić ogólną jakość stron w swojej domenie. Usunięcie stron o niskiej jakości lub przeniesienie ich do innej domeny może pomóc w rankingu treści o wyższej jakości”.

 

Czy to sugeruje, że Google może używać wyniku jakości składającego się z pewnego zbioru sygnałów do wykrywania witryn o niskiej jakości? Czy ten wynik prowadzi tylko do spadku pozycji w rankingu dla treści o niskiej jakości, ale nigdy do wzrostu pozycji dla treści o wysokiej jakości? Wiele osób zajmujących się SEO, w tym Jeff Ferguson, twierdziło, że Google klasyfikuje strony internetowe, a nie witryny. Istnieją dowody na poparcie tej teorii. Ale jeśli to prawda, w jaki sposób niska jakość treści ze strony witryny może wpłynąć na jej pozycję w rankingu?

Patent Google na Wynik Jakości witryny

W 2012 r. firma Google złożyła wniosek patentowy dotyczący Wyniku Jakości Witryny. Patent obejmuje:

„Ta specyfikacja opisuje, w jaki sposób system może określić wynik witryny, np. witryny internetowej lub innego zbioru zasobów danych, widzianych przez wyszukiwarkę, które stanowią miarę jakości witryny.

Punktacja jest ustalana na podstawie ilości wskazujących działania użytkowników polegające na wyszukiwaniu i preferowaniu określonych witryn oraz zasobów znalezionych w poszczególnych witrynach.

Wynik Jakości witryny dla konkretnej witryny można określić, obliczając stosunek licznika reprezentującego zainteresowanie użytkownika witryną odzwierciedlonego w zapytaniach użytkowników skierowanych do witryny i mianownika reprezentującego zainteresowanie użytkownika zasobami znalezionymi w witrynie jako odpowiedziami do wszelkiego rodzaju zapytań.

Wynik Jakości witryny dla witryny może być używany jako sygnał do oceniania zasobów lub do oceniania wyników wyszukiwania, które identyfikują zasoby znajdujące się w jednej witrynie w stosunku do zasobów znalezionych w innej witrynie”.

Tylko dlatego, że Google ma patent na coś, nie dostarcza jasnych dowodów na to, że używa patentu w algorytmach wyszukiwania. Pokazuje jednak, że są oni zainteresowani opracowaniem wyniku na podstawie użytkowników, którzy wyszukują określone witryny w wyszukiwarce.

 

Ilościowa jakość

Podczas godzin pracy Google SEO w 2021 r. John Mueller odpowiedział na pytanie, czy jakość witryny może być policzalna lub wyrażona jako metryka.

„Nie sądzę, że jest to wymierne w tym sensie, że mamy coś w rodzaju Wyniku Jakości, jaki można mieć w przypadku reklam w przypadku wyszukiwania w sieci.

 

Mamy wiele różnych algorytmów, które starają się zrozumieć jakość strony internetowej, więc nie jest to tylko jedna liczba, nic w tym rodzaju”.

 

Dodał jednak, że w przyszłości istnieje możliwość pojawienia się wskaźnika jakości w Search Console.

„Od czasu do czasu rozmawiam z zespołem ds. jakości wyszukiwania, aby sprawdzić, czy istnieje jakiś wskaźnik jakości, który moglibyśmy pokazać na przykład w Search Console.

Jest to jednak bardzo trudne, ponieważ moglibyśmy utworzyć osobne dane dotyczące jakości do wyświetlenia w Search Console, ale to nie są dane o jakości, których używamy w wyszukiwarce, więc jest to… prawie jak mylące.

A gdybyśmy mieli pokazać dokładnie metrykę jakości, której używamy, to z jednej strony otwiera to trochę przed nadużyciami, a z drugiej znacznie utrudnia zespołom wewnętrzną pracę nad poprawą ten wskaźnik. Więc to jest trudna równowaga.

Nie wiem… w pewnym momencie może jednak nadal będziemy mieć pewien poziom jakości w Search Console”.

Wynik Jakości Google jako czynnik rankingowy: nasz werdykt

Chociaż Google zasugerował możliwość pomiaru jakości witryny w przyszłości w Search Console, do tej pory nie było żadnego potwierdzenia organicznego wyniku jakości witryny. Patent na Wynik Jakości Witryny, zgłoszony w 2012 r., może potwierdzać, że Google może wdrożyć Wynik Jakości jako czynnik przyszłego rankingu. Komentarz Wyszomierskiego jest intrygującą wskazówką, że coś takiego może być w grze w algorytmach Google.

 

Jeśli strony internetowe mogą ucierpieć z powodu niskiej jakości treści, słuszne wydaje się założenie, że pomogłyby im treści wysokiej jakości. Jednak Mueller przynajmniej na razie odrzucił pomysł wymiernego wyniku. Wykluczyliśmy, że Google używa Wyniku Jakości Google Ads do rankingu. Ale zasady, które się za tym stoją – intencja, trafność i użyteczność – można łatwo zastosować do optymalizacji pod kątem bezpłatnych wyników wyszukiwania. Bez bezpośredniego potwierdzenia nie możemy nazwać wyniku jakości witryny określonym czynnikiem rankingowym Google.